Reeds enkele maanden gebruiken wij de VoIP telefooncentrale

30 november 2018

Posted in Bedrijven en Bedrijfsleven

Met onze organisatie zijn wij enige maanden geleden overgestapt op de diensten van Voicedata, waarbij wij ook de VoIP telefooncentrale in deze dienstverlening hebben meegenomen. Hierover hadden we vooraf informatie ingewonnen en meer over gelezen op voicedata.nl en dit leek ons de beste oplossing voor zakelijke telefonie. De VoIP telefooncentrale biedt veel mogelijkheden tegen lage kosten en we zijn ervan verzekerd dat we goede telefonie hebben voor onze gehele organisatie.

Voordelen van de VoIP telefooncentrale

Zoals gezegd hadden we ons al eerder ingelezen en de voor- en nadelen tegen elkaar opgewogen. Nadelen zagen we echter niet, want de VoIP telefooncentrale biedt vrijwel alleen maar voordelen en daarbij is Voicedata als organisatie prettig om mee te werken en is alles snel te regelen. De VoIP telefooncentrale biedt eigenlijk alles wat we van een gewone telefooncentrale ook verwachten:

  • Goede verbinding
  • Doorverbindmogelijkheden
  • Wachtrij-opties
  • Voicemail

En voor ons niet geheel onbelangrijk, een CRM integratie van de VoIP telefooncentrale. Zo kunnen we direct onze klanten benaderen en zijn we altijd bereikbaar voor iedereen, waarbij we direct met het nummer van de beller een koppeling kunnen maken met het CRM en de gegevens van desbetreffende persoon opzoeken, of juist toevoegen. Daarnaast biedt de VoIP telefooncentrale de mogelijkheid om ongelimiteerd in Nederland te kunnen bellen, hebben we ook prima bereik met internationale nummers, ook mobiel en kunnen we gebruik maken van belgroepen. De VoIP telefooncentrale is daarnaast aan ons huidige nummer gekoppeld waardoor we niet hebben hoeven om te schakelen en daarom hoefde we ons netwerk ook niet met informatie over een nieuw nummer te voorzien. Dit is natuurlijk wel zo handig en gebruiksvriendelijk. Wij werken daarnaast met een callcenter in huis, waarbij het belangrijk is dat wij voor kwaliteitsdoeleinden onze gesprekken kunnen opnemen. Dit melden we onze klanten ook altijd netjes, maar we gebruiken dit om de kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen en ook om het functioneren van onze medewerkers te verbeteren op die punten die belangrijk zijn. Onze medewerkers zijn hier zelf heel erg blij mee, want dankzij het gespreksopnamesysteem van de VoIP telefooncentrale kunnen zij zeer gericht feedback krijgen van de leidinggevenden en komen zij nooit voor verrassingen te staan. Ze weten hoe zij in onze ogen functioneren en ze weten waaraan zij kunnen werken om zichzelf te verbeteren. Duidelijker kun je het niet maken en je zou het niet verwachten, maar daar is de VoIP telefooncentrale voor ons echt heel belangrijk in geworden, en dat na zo’n korte tijd al.

Bijkomende voordelen

De VoIP telefooncentrale is voor ons één van de betere aanpassingen die we de afgelopen jaren in onze organisatie hebben doorgevoerd en achteraf gezien hadden we al veel eerder een VoIP telefooncentrale moeten integreren in het bedrijf. Voor de kosten hoeven we het niet te laten, want de investering is te verwaarlozen ten opzichte van de voordelen. Daarnaast is het geen ingewikkeld systeem en kan met een korte training iedereen binnen de organisatie moeiteloos met de VoIP telefooncentrale omgaan. We hebben eerst een pilot gedraaid in onze vestiging in Utrecht, waarna we eigenlijk vrij snel zijn overgeschakeld naar de VoIP telefooncentrale voor alle vestigingen. De mobiele telefonie is daarbij meegegaan en dat hebben we allemaal in goed overleg met Voicedata kunnen regelen. We hebben ze volledig geïnformeerd over onze wensen en eisen waaraan het systeem moest voldoen en dit hebben ze meer dan waargemaakt. De flexibiliteit en eindeloze mogelijkheden voor dit hosted telefoonsysteem zijn het absoluut waard. Voicedata is nu onze vaste partner voor alle telefoniediensten en, sinds kort, ook voor ons zakelijk internet. Hiermee zijn wij verzekerd van volledige back-up voor zowel telefonisch als online bereik.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn