Een nieuw product op de markt brengen begint met productfotografie

21 november 2018

Posted in Fotografie en Videografie

Een nieuw product op de markt brengen begint met productfotografieEr komen dagelijks nieuwe producten op de markt, maar welke producten krijgen de meeste aandacht? Precies, de producten die een goede marketingstrategie hebben. Producten waarbij er een goede fotograaf zorgt voor de best mogelijke productfotografie, zodat het betreffende product meteen goed kan gaan verkopen. Als het betreffende product goed vastgelegd is, zal het er aantrekkelijk uitzien, waardoor mensen nieuwsgierig worden en het willen kopen. Of je nu als inkoper of verkoper aan het werk bent, het is de bedoeling dat productfotografie iedereen aantrekt. Een aantrekkelijk product verkoopt nou eenmaal beter, dan een product wat slecht is gefotografeerd. Als je in een folder kijkt, zal je ook zien dat producten waar een slechte foto van gemaakt is, vaak afgedaan worden als mindere kwaliteit en dus minder snel gekocht worden. Of dat nu om vlees gaat of de nieuwste lego. Een goede foto is geld waard! Goede productfotografie helemaal.

Productfotografie begint bij een goede fotograaf

Ben je op zoek naar een goede fotograaf voor productfotografie? Dan is Studio Kaland aan te raden, zij bieden verschillende soorten fotografie aan, waaronder ook productfotografie. Voor meer informatie kijk op hun website; studiokaland.nl. Je kunt hier zowel voor de productfotografie terecht als grafisch ontwerp of foto’s voor evenementen of bedrijfsfotografie. Een allround bedrijf waar je voor terecht kunt voor de best mogelijke foto’s. Ook als je een nieuw product hebt, en dit op de markt wilt brengen zonder dat je hier een van de multinationals achter hebt zitten. Is dit een bedrijf waar je op kunt rekenen. Wil je lokaal iets op de markt brengen? Kan je bij Studio Kaland zonder enig probleem terecht. Of je nu een product wilt laten fotograferen dat je miljoenen keren verwacht te verkopen, of een product dat je simpelweg wilt voorzien van wat meer reclame zodat je er lokaal wat meer van zal verkopen. Met productfotografie is alles mogelijk – de enige grens is het kunnen van de fotograaf, en laten die nou juist bij uitstek vaak kunnen toveren. De voordelen van deze fotografie:

  • De klant ziet het product;
  • De klant begrijpt wat het product is of doet;
  • Het is een ideale manier om een brochure op te leuken;
  • Het is praktisch voor de SEO van de website.

Fotografie, toveren met beelden

Hoewel in veel gevallen een foto een beeld moet geven van de werkelijkheid, is dat vaak nog maar een halve waarheid. Het begint vaak met een foto van een product of een persoon, waarna er diverse correctie programma’s overheen gaan. Foto’s zonder filter of zonder fotoshop zijn bijna ongehoord tegenwoordig. Spijtig want zeker wanneer je kijkt naar de fotografie van mensen en hoeveel waar wel niet aan gesleuteld wordt? Aan de ene kant jammer, aan de andere kant doet ook die fotograaf of editor gewoon zijn werk. Het beste resultaat wordt verwacht, en als dat enkel met fotoshop te bereiken is? Wel dan is dat dé oplossing. Wil je tegenwoordig iemand zien zoals deze persoon er in werkelijkheid uitziet? Wel dan kan je het beste langsgaan voor een kop koffie, en niet meer vertrouwen op een simpele foto. Want ook op de sociale media worden foto’s regelmatig voorzien van filters en een verandering hier of daar. Een ding is zeker in deze maatschappij is bijna niets meer echt te noemen. En kan het product dat je op de foto laat zetten, zelfs wat mat overkomen als je het zonder filters en editing laat plaatsen. Een nieuw product op de markt brengen zonder fotoshop is gewaagd, maar wellicht zijn we wel weer toe aan normaal.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn